الأربعاء، 28 سبتمبر 2011

اسم على مسمى

لو جزأنا كلمة انتحار هنلاقيها متكونة من مقطعين (انت...حار) اكتشاف اكتشفتة الساعة 9 بالظبط امبارح قبل الفطار كماان وحسيت انة صح فعلا من وجهة نظرى بيعبر عن الكلمة جدااااااا (انت حار) يعنى مش بارد يعنى مدايق وزهقان وهطق لدرجة عاوز تنهى حياتك بنفسك ودلوقتى حالا من غير تفكير لانك لو فكرت شوية صغيرين صدقنى هتغير رأيك بسرعة وهترمى السكينة او الموس او المسدس اللى ف ايدك وتروح تصليلك ركعتيين !!!!!
انا بتكلم عن الانتحار الل بيموت  مليون شخص على الاقل  سنويا في العالم، اي ما يعادل حالة انتحار كل اربعين ثانية. 
فجاة مسكت السكينة وقلت هموت نفسى والمشكلة انى فاكرة  انها مش حامية مش هتعور اساسا بس ببص بالصدفة لقيتنى انجرحت لأ وبنزف كماااااان ..........
حاولت انقذ نفسى طب ولية ماكان من الاول !! حطيت شاش وقطن بسرعة عشان ماتتلوثش وبعد ما ضربات قلبى هديت سألت نفسى انا لية عملت كدة ! طلعت اسباب اتفهة من التفاهه يعنى اعيش أعيش وف الاخر اموت ع سبب تافهة ;)
وفجأة وبدون اى مقدمات لقيت نفسى ع الارض واتخبطت ف الدولاب .........انا كنت بحلم ودة كان كابوس  الحمد للة بصيت لأيدى الشمال لقيتنى  ماموتش ولا اتجرحت حاولت افتكر اى حاجة من امبارح بس ماعرفتش من الخبطة بس كل اللى فاكراة انى كنت بفكر فية للأسف ........................                                                                          فى ال(انت....حار )

هناك تعليقان (2):