الأحد، 12 فبراير 2012

لو كنت ولدا؟ماالذى سيتغير!هة! مالذى سيتغير؟سيتغير كل شىء ايتها الحمقاء...كل شىء ع مدار اليوم..لا اخفى عليكم نظرات الحقد التى اظهرها عندما ارى اى رجل يفعل اشياء ليست من المفترض ان تفعلها امرأة بحجة 3 حروف فقط اننا ف مجتمع (شرقى)حافظ مش فاهم ........

لماذا لا يوجد قوانين رادعة لهم كما يوجد قوانين رادعة لنا؟لماذا التفرقة ف كل شىء حتى حق الحياة؟ ان خطيئة المرأة تعادل خطيئة الرجل فهل يوجد خطيئة مذكرة واخرى مؤنثة!!!!!سأترككم مع المقال....
اذا كنت ولد1)ابسط حاجة لما ابقى مخنوقة انزل اقعد ع القهوة شوية او اقف ف  الشارع مع اصحابى لحد الفجر واية يمنع هو انا بنت!!!!لازم تبقى ف البيت 4 العصر
2)كنت هرجع من الجامعة 12 بالليل وافكر ف اى حجة واللى ف البيت اكيد هيصدقوا عشان انا ولد مثلا ممممم صاحبى اتعورووديناة المستشفى او عربيتى اتخبطت وصلحتها وانا بينى وبينكو كدة كنت ف حفلة عند واحد صاحبى اهلة مسافرين الكويت او الامارات مش فاكر دلوقتى!!!!!:D
3)كنت هذاكر كتير طبعا عشان لما اتخرج اشتغل هو انا بنت !مش لازم تشتغل او تثبت نفسها ف اى مجال 
4)كنت هسقط بنطلونى ولا يهمنى حد !والبس تيشيرت سبونج بوب هو انا بنت!!! لو لبست كدة هاخد تريقة للصبح
اعذرونى ع خيالى الواسع ولكنها الحقيقة التى ربما يغفل او يريد ان يغفل عنها بنات حواء..السؤال الان هو
هل يجب محو اى تاء مربوطة او نون النسوة!
ام اننا لانرى العيب الا عندما تمارسة امرأة!؟

هناك تعليقان (2):

  1. امممم لو كنت ولد كنت اتجوزت واحده اجنبية واخدت الجنسية تياهاهاها
    لو كنت ولد كنت سافرت برا وانا عارف انى سيكسى والبنات البيض بيحبوا الرجالة الشرقيين نياهاهاها

    ردحذف
  2. hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dol 3andohom kol el momayzat ya ts e7nna el banat :Delly mdfonnen bel7ayyah

    ردحذف